جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 

در مورد سبک‌ نوشتن در تولید محتوا بارها و بارها شنیده‌ایم. اما شاید به درستی این مفهوم را درک نکرده باشیم. بسیار پیش آمده متنی بخوانیم که متناسب با حال‌وهوای آن کسب‌وکار نیست. از آنجایی که بازاریابی یک ارتباط است، باید با انجام هر کاری پیامی را منتقل کنیم. در واقع روشی که شما برای تولید محتوا به کار می‌برید، زبان کسب‌وکار شما با مخاطبان است.

یافتن سبک نوشتن مناسب در تولید محتوا، کلید حضور قوی در یک برند آنلاین است. در این مقاله از این می‌گویم که چرا سبک نوشتن اینقدر اهمیت دارد و چگونه می‌تواند استراتژی تولید محتوای شما را شکل دهد؟

سبک نوشتن چیست؟

سبک نوشتن چیزی فراتر از کلماتی است که انتخاب می‌کنیم. این لحن، ساختار و صدا است که محتوای ما را منحصر به فرد می‌کند. به سبک نوشتن به عنوان شخصیت پشت پیام خود فکر کنیم. چه در حال نوشتن یک پیشنهاد تجاری رسمی یا یک پست وبلاگ معمولی باشید، سبک نوشتن‌تان باید بازتاب هویت برند شما باشد، به‌گونه‌ای که انگار مستقیماً با مخاطبان خود صحبت می‌کنید.

 

سبک‌های مختلف برای اهداف مختلف مناسب است. به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی ممکن است سبک رسمی و معتبرتری را انتخاب کند، در حالی که یک برندِ سبک زندگی از لحن مکالمه‌ای برای ارتباط با مخاطبان در تولید محتوا استفاده می‌کند.

 

 

چگونه سبک‌ نوشتن بر تولید محتوا و بازاریابی تأثیر می‌گذارد؟

 

ارتباط مخاطب

تطبیق سبک نوشتن با بازار هدف باعث ایجاد حس اعتماد، درک و افزایش تعامل می‌شود.

 

ساختن هویت برند

سبک نوشتن ثابت در تولید محتوا به انتقال پیام برند کمک می‌کند. وقتی مخاطبان شما بدانند که از لحن و صدای برند شما چه انتظاری دارند، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.

 

سبک نوشتن اثرگذار و ثابت در طول زمان می‌تواند به تقویت ارزش‌ها و تصویر برند شما کمک کند.

 

سئو و خوانایی

موتورهای جستجو محتوایی خوش‌ساختار و شفاف که برای خوانندگان ارزش ایجاد می‌کند را ترجیح می‌دهند. سبک‌ نوشتن که بر وضوح و ساختار تمرکز دارد به بهبود رتبه بندی SEO کمک می‌کند. این باعث می‌شود محتوای شما به صورت آنلاین راحت‌تر پیدا شود. محتوایی که به راحتی قابل خواندن و درک است، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد.

 

آموزنده و رسمی

این سبک نوشتن اغلب در صنایعی که در تولید محتوا به لحن حرفه‌ای‌تری نیاز دارند، مانند شرکت‌های حقوقی، موسسات مالی یا فعالیت‌های پزشکی استفاده می‌شود.

 

محاوره‌ای و گاه‌به‌گاه

لحن معمولی و محاوره‌ای برای وبلاگ‌های سبک زندگی، شرکت‌های خرده‌فروشی و مارک‌های سرگرمی کاربرد دارد. این سبک نوشتن به مخاطبان حس گفتگو با برند شما را القا می‌کند.

 

متقاعدکننده

سبک نوشتن متقاعدکننده معمولاً در بازاریابی، صفحات فروش یا توضیحات محصول استفاده می‌شود. هدف، تشویق خواننده به اقدام (خرید، ثبت‌نام در خبرنامه یا دانلود یک منبع) است.

 

داستان‌سرایی

داستان‌سرایی با روایتی پیرامون برند شما، خوانندگان را درگیر می‌کند و راهی موثر برای ایجاد یک ارتباط عاطفی است. در داستان‌سرایی برند، محتوا براساس مطالب موردی و اجتماعی تولید می‌شود.

 

چرا سبک نوشتن برای بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

سبک مناسب باعث اعتماد می شود.  زبان شلخته یا نامناسب دلیل اصلی رد بسیاری از پیام‌ها است. داشتن سبک نوشتن شایسته نشان می‌دهد که به مخاطبان احترام می‌گذارید و آنها را می‌پذیرید.

سبک مناسب از شکاف نویسنده و گیرنده عبور می کند. یکی از اصول بنیادین تئوری ارتباطات این است که همیشه یک فرستنده و یک گیرنده وجود دارند، اما هیچ‌گونه ارتباطی برقرار نمی‌شود مگر اینکه درک گیرنده با پیام مورد نظر فرستنده هم‌راستا باشد. انتخاب سبک نوشتن  نامناسب در تولید محتوا می‌تواند منجر به تفسیری نادرست از پیام شود.

استایل مناسب به دنیا زیبایی می بخشد. یک اثر هنری بزرگ، زندگی عادی را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که ما در مورد جهانْ متفاوت فکر کنیم. به معنای واقعی، هدف ما در تولید محتوا این است که «دنیای» مشتریان بالقوه را تغییر دهیم، آنها را برای در نظر گرفتن رویکرد، راه‌حل، راحتی یا ابزاری که زندگی آنها را متفاوت می‌کند، آماده کنیم و دنیای بهتری را متصور شویم.

 

حالا ممکن است به من بگویید، «مشتریان من افراد باهوشی هستند. آنها باید احساس کنند که من می دانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم». من سه دلیل دارم برای این‌که سبک نوشتن بیش از حد پیچیده‌ی خود  در تولید محتوا را تغییر دهید:

 

۱٫ توانایی خواندن مخاطب را در نظر بگیرید. از پیچیده نوشتن صرف‌نظر کنید و روان و ساده بنویسید.

۲٫ سریع به اصل مطلب برسید و منظور خود را میان کوهی از کلمات پنهان نکنید.

۳٫ استفاده از کلمات ساده و قابل فهم نشانه‌ی هوش بالای نویسنده در مقابله با مخاطب است.

 

خواننده شما واقعاً چه می‌خواهد؟

سبک نوشتن تعریف شده برای تولید محتوا، به شما کمک می‌کند تا نحوه «صحبت» با مخاطبان خود در رسانه‌هایتان را هدایت کنید.

 سبک نوشتن باید توضیح دهد که می‌خواهید برند شما چگونه دیده شود. شاید شما بخواهید فردی قابل دسترس، مفید یا سرگرم‌کننده به نظر برسید.

نکته کلیدی این است که همیشه از دیدگاه شخصی به نوشته خود نگاه کنید که واقعاً از خدمات یا محصول شما استفاده می‌کند. آیا هنوز هم باحال و معمولی به نظر می‌رسد؟ و آیا با پیام برند شما سازگار است؟

 

چگونه سبک نوشتن خود را ارزیابی کنید؟

هنگام ارزیابی سبک نوشتن خود به موارد زیر توجه کنید:

  • سبک  آیا نوشته‌‌ی شما بدون خودنمایی بیش از حد، روان، آسان و سرگرم‌کننده است؟
  • محتوا  در پرداختن به سبک نوشتن، ارزش محتوا را فراموش نکنید. محتوای شما باید مرتبط با کسب‌وکار شما باشد، نیاز مخاطب را رفع کند و او را به اقدام تشویق کند.
  • عناوین  ارزش وقت گذاشتن را دارد، هم به عنوان فضایی قدرتمند برای سئو و هم فرصتی برای جلب توجه خوانندگان.
  • فراخوان برای اقدام  اگر می‌خواهید از مخاطب بازخورد (خرید یا اقدام) بگیرید، باید دکمه‌ی پیوند یا عملی برای اقدام در پایان نوشته‌ی خود طراحی کنید.
  • اجتماعی بهترین روش رسانه‌های اجتماعی این است که پست‌های خود را با پلتفرم تنظیم کنید. در هر پلتفرم مخاطبان متفاوتی دارید، پس سبک نوشتن خود را  برای تولید محتوا در هر پلتفرم بهینه کنید.

 

 

کدام عناصر را در سبک نوشتن رعایت کنید؟

برای انتخاب سبک نوشتن مناسب هنگام تولید محتوا به تک‌تک واژه‌ها دقت کنید، به‌ شکلی بنویسید که مخاطب حین خواندن متن شما، صدای نوشته را بشنود و از طریق شنیداری هم تحت‌تاثیر قرار بگیرد. سطح رسمیت، طول پاراگراف‌ها و مقدار اصطلاحات تخصصی از دیگر نکاتی است که تمرکز بر آن‌ها سبب جلب اعتماد مخاطب می‌شود.

 درهم‌نویسی و گرامر ضعیف خوانندگان را از شما دور می‌کند. یک سبک بیش از حد رسمی هم فضای دوستانه را در اطراف کسب‌وکار شما خفه می‌کند.

 

نوشته شما این قدرت را دارد که شکاف بین کسب‌وکار شما و خواننده را پر کند. اما در نهایت ارتباط عاطفی که با خواننده ایجاد می‌کنید، چیزی است که خواننده را به اقدام وادار می‌کند. بنابراین، به نحوه بیان مطالب خود توجه کنید، نه فقط به آنچه می‌گویید.

 

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، تولید محتوا و بازاریابی زمانی موثرترین حالت خود را دارد که یک سبک نوشتن ثابت وجود داشته باشد، بنابراین به عنوان نویسنده محتوا، جزئیاتی را که می‌خواهید منتقل کنید را با روشی درست به خواننده برسانید. تلاش کنید جزئیات مورد نظر مخاطبان را برجسته کنید و زبان احساسی آن‌ها را درگیر نگه دارید. به دنیایی که می‌خواهید خلق کنید بیندیشید و ببینید امیدوارید مخاطب شما به کجا برسد و محتوای شما چگونه به آن‌ها کمک می‌کند تا به آن‌جا برسند؟

اگر قصد جلب توجه خوانندگان را دارید، زمان‌بندی همواره نقش حیاتی دارد. اینجا است که سبک نوشتن شما در فرآیند تولید محتوا وارد عمل می‌شود. یک سبک نوشتن مؤثر و به یادماندنی به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان خود نشان دهید که توانایی بهبود جنبه‌هایی از زندگی آنها را دارید، به گونه‌ای که این امر به حفظ علاقه‌شان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می‌انجامد.

 

چگونه به شما کمک می‌کنم تا سبک نوشتن مناسب را پیدا کنید؟

من در کمک به کسب‌وکارها برای شناسایی و تکمیل سبک نوشتن خود در تولید محتوا تخصص دارم. برای درک نام تجاری، مخاطبان و اهداف محتوایی شما از نزدیک با شما همکاری می‌کنم. یک استراتژی محتوا می‌سازم که بهترین سبک نوشتن را برای نیازهای تولید محتوای شما برجسته می‌کند. چه به دنبال ایجاد اعتماد با لحن رسمی باشید و چه ایجاد تصویری قابل دسترس‌تر با سبک مکالمه، من اینجا هستم تا شما را در این فرآیند راهنمایی کنم.

همین امروز با من تماس بگیرید و بیایید با هم محتوایی تولید کنیم که با مخاطبان شما صحبت کند.

 

منابع

https://bulldogdigitalmedia.co.uk/blog/why-writing-styles-are-so-important-in-content-marketing/

https://www.linkedin.com/pulse/why-do-writing-styles-matter-content-marketing-basics-siva-yenneti-1epwc

https://martech.org/writing-style-matters-social-content-marketing/

https://www.babelquest.co.uk/blog/why-choose-right-writing-style-business

https://redmoxy.com/why-writing-style-matters-for-content-writing/

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *